Dan före dopparedan

Imorgon är det julafton vilket betyder julmat, umgås med släktingar och familjen, äta god mat, se kalle ankas jul med mera. Jag har inte förstått än att det är jullov och absolut inte julafton imorgon. Jag kommer ihåg när man var liten och allting var så spännande. Man hade den där julkänslan och längtan. Man kunde knappt sova på kvällarna, vaknade flera gånger och bara längtade att dagen skulle komma. Direkt när morgondagen var kom sprang man ner till julgranen och var så himla lycklig. Såg den sista delen av julkalendern, öppnade en julklapp och åt frukost innan man skulle fara iväg till några släktingar eller vänta på att de kommer. Resten av dagen längtade man bara till att öppna julklapparna, äta julmat och se kalle ankas jul. 

Men nu har det varit en annan sak. Självklart är man glad och längtar fortfarande till julklapparna, julmaten, kalle ankas jul men den där pirriga och längtande känslan lite borta. Men efter jag har skrivit allt detta har julkänslan kommit lite mer och jag längtar ett steg mer till morgondagen!

Julen 2002

Julen 2003
Julen 2004
Julen 2009
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0